Tiger Woods! (rundis)


Elefant fiskar

Vi har fått två nya familje medlemar i akvariet.
Elefant fiskskar. Varför de heter det ser ni nog!
Ett inpulsköp då vi aldrig har sett fulare fiskar IRL!


Beskrivning: Lätt att känna igen på sin långsmala "snabel"-nos, med mun på ovansida, som den använder i sitt sökande efter föda i växtrika mjukbottnar. Gråsvart kropp med 2 ljusa ränder mellan rygg- och analfena på bakkroppen. Avlång, smal stjärtspole. Ingen känd könsskillnad. Har ett mycket sofistikerat elektriskt känselsinne, liknande radar. Sänder ut 6-120 elektriska (radar-)impulser i sekunden som återkastas, sedan kan fisken få en detaljrik information om vad som finns i närheten. Fredlig mot andra arter men kan ibland bli aggresiv mot egna vid revirbildande. Bottennära fisk i grupp i mindre antal. Skymnings- och nattaktiv.

Dansade Guldfiskar!



Vilken underbar färg den Citron gula har!! 

Snygg Ranchu



Har ni sett något sötare! Visst vill man bara pussa på den!

Akvariet

Just nu har jag inte så många fiskar!  Jag har en Oranda. Butterhead heter han.
Han är min käraste ägodel förutom hundar och man då.


Sen för någon dag sen så fick vi en ny kompis i Akvariumet.
Jag kallar den Sara efter som hon kommer från Sarah! LOL
Hon är en black moor men har svullnat så  mycket så det ser ut som hon ska sprängas.
Magen har blivit guld färgad.


Sara är väldig kär i fulis och simmar och jagar han/henne hela tiden.
Fulis är en choklad färgad Oranda på ca 1 år. Hon/Han har ingen jätte hatt än
men hoppas att den kommer! :)

Sen men kommer Micke. Micke är från Micke, då något med akvariet gick sönder så var det bara
han och en mal som överlevde.  Jag tog så klart hand om det stakars guldfisken.
Så nu bor Micke med mina skönheter!


Sen har vi ca 50-70 st olika Cyklider av olika modeller.
Men inget större intresse över dem då de ingick i akvarie köp!
De ska förhoppnings vis flytta snart till deras nya hem som vi har fixat!
Där de kommer bli älskade som jag älskar mina bebbar!



Beställning gjord!

I dag har jag beställt nya fiskar.
De kommer vecka 40. Guuud vad jag längtar till dess.
Hitta en liten film snutt hur de kommer se ut. 
4st sådana här fast inte så stora .... LOL


4st röda fina!

 

De två sista vet jag inte än!


Välkommen till min nya blogg!



RSS 2.0